וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנייה לפני שהליגה מתרסקת: מי יפתור את הפלונטר של בית"ר?

13.2.2016 / 8:00

טביב הודיע שלא יופיע למשחק, המנהלת וההתאחדות מאיימים בהורדת ליגה ואף אחד מהקברניטים לא מנסה למנוע מהליגה לאבד כיוון. הבלוג של אופיר סער על הפארסה, התקדימים ומה קורה מאחורי הקלעים

one

בווידאו: בית"ר ירושלים גוברת 0:2 על הפועל רעננה

שרת הספורט מירי רגב ונציגיה ניסו לעניין אתמול (שישי) את בית"ר ירושלים במספר אופציות לקראת אירוח המשחק הטעון מול מכבי חיפה ביום שני, ביניהן בלומפילד או באר שבע. בשני המקרים התברר כי הדבר אינו בר יישום. סביר להניח שגם במוצאי שבת שרת הספורט תחזור חזק לתמונה ותנסה לסייע למצוא פיתרון לעוד פארסה עצובה בכדורגל הישראלי. לא נתפלא גם אם השר לביטחון פנים ייכנס לעובי הקורה.

האמת - עד עתה, כל הגורמים שיכולים לגרום לשינוי מתבצרים בעמדתם. על אף התחושה בקרב המנהלת וההתאחדות לכדורגל כי אלי טביב עושה שרירים ומתכוון להופיע למשחק, הם כלל לא בכיוון. בית"ר קיבלה החלטה כי כל עוד האחריות וכוחות השיטור והאבטחה עליה היא אינה מופיעה למשחק במושבה. ביום ראשון יהיה נציגה בבית משפט בניסיון אחרון למנוע את קיום המשחק במושבה.

מצד המנהלת וההתאחדות עשו השבוע רק דבר אחד - דחו את בית"ר ו\או הבהירו כי אם תמשיך באיומיה היא עשויה להיקנס במיליון שקלים על ידי הטוטו. בנוסף, כמובן, אי הופעה למשחק תעלה לקבוצה בהורדת ליגה וביטול כל תוצאותיה בעונה הנוכחית. הכל מתוך תחושה ברורה כי אין סרט בו בית"ר לא תתייצב למשחק.

אלי טביב בעלים בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מי יתקפל? טביב/ברני ארדוב

שנייה לפני שכל הפארסה הזאת מגיעה לנקודת האל חזור, הגיע הזמן שקברניטי הכדורגל יעצרו וינסו להבין איך הם הגיעו למצב שקבוצה עם אחד הקהלים הגדולים במדינת ישראל, בעונה מוצלחת ובמקום השלישי בליגת העל, מקבלת גיבוי של קרוב ל-100% מאוהדיה לא להופיע למשחק בשני ולהסתכן בירידת ליגה. כדאי שיעצרו וינסו להבין איך אחד מהלקוחות הכי גדולות של המוצר מרגישים אפליה שיטתית ומקבלים גיבוי לתחושותיו מכל פינה אפשרית.

לא ניכנס כאן לעניין המידתיות והעבר המשמעתי של כל מועדון ומועדון או להשוואה של אנשי בית"ר לשירי השואה וביזוי ההמנון של בני סכנין, אין לזה סוף. פשוט צריך לזכור דבר אחד - ההתאחדות והמנהלת כאן בשביל הקבוצות והקהלים, הם מתפרנסים משירות קהל הכדורגל בישראל ולא משום דבר אחר.

בבית"ר זועקים אפלייה ומזכירים כל הזמן שני מקרים ברורים שנוגעים לרדיוס - זה שדחו למכבי חיפה בעונה שעברה וזה של הפועל תל אביב שהועתק למושבה בעונה שעברה (בניגוד לתקנון, שמחייב לשחק רדיוס כ-50 ק"מ לפחות מהבית).

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מרגישים אפליה. אוהדי בית"ר/ברני ארדוב

שתי ההחלטות הללו התקבלו באישורים חריגים של המנהלת וההתאחדות. שתי ההחלטות היו מוצדקות, זה התפקיד של ההתאחדות והמנהלת. כשישנם מצבים של סיטואציה בעייתית, חוסר אחידות, דרישות בלתי הגיוניות של כוחות שיטור או כמה במקרה הנוכחי - מועדון שכלל קהל אוהדיו חש אפליה וישנו קונצנזוס לא להופיע למשחק, הם צריכים לעצור ולראות איך מוצאים פיתרון חריג לנושא.

פיתרון חריג יכול להיות קיום המשחק בטדי ולאחר מכן לקיים דיון ולראות איך פותרים זאת. קיום המשחק במגרש אחר שכן מתאים לאירוח, או אולי אפילו דחיית המשחק עד למציאת פיתרון. לבית"ר יש מספיק משחקי בית עד תום העונה, כולל נגד הגדולות, בהם תוכל ליישם את העונש בעתיד אם יוחלט על כך. הכל אפשרי תוך כדי תקשורת והתדיינות מול המועדון וקברניטיו. שוב, בהתאחדות ובמנהלת צריכים לזכור היטב כי הקבוצות והקהלים הם הלקוחות שלהם והם מחוייבים במצבים כאלה לחתור לסייע למציאת פיתרון, כזה שימנע מכל ליגת העל לקבל כיוון שלילי ולא ספורטיבי החל מיום שני בערב. הדגש הוא כך שההתאחדות והמנהלת צריכים לעשות זאת גם אם ראשיה חושבים שבית"ר אינה צודקת, את הצדק ניתן יהיה לעשות בעתיד.

מה באמת נעשה השבוע? שום דבר. נכון ליום שבת כל הצדדים מתבצרים בעמדתם. בית"ר הולכת בראשון לבית משפט ולא תופיע אם לא יהיה שינוי בסטטוס קוו ואילו ההתאחדות והמנהלת משוכנעים שבית"ר תופיע ולכן לא מתרגשים. אם בשני בערב נגיע לגרוע מכל, כל הצדדים יפסידו. אם בית"ר תרד ליגה זאת מכה כלכלית למנהלת ולההתאחדות גם אל מול גופי השידור בשנים הבאות, ביטול תוצאותיה של בית"ר יהפכו את מאבק האליפות ללא ספורטיבי ובאופן כללי כל הליגה תאבד צורה וערך לעונה זאת.

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני. מגד גוזני
מתבצר בעמדתו. עיני/מגד גוזני

מבחינת בית"ר, בשלב הראשון היא תספוג מכה קשה. גם אם לא תורד ליגה, היא תעמוד לדין ותספוג עונש קשה. ההבדל במקרים הללו הוא שבבית"ר משוכנעים כי העסק לא יכול להמשיך ולהתנהל תחת העונשים הללו ורק רעידת אדמה תביא לשינוי. טביב מעדיף לשלם מחיר עכשיו על מנת לעצור את מיליוני השקלים שהמועדון מפסיד מדי עונה בשל הענישה.

ואגב, לא במקרה בית"ר מקבלת גיבוי וחיזוקים מכלל אוהדי הכדורגל בישראל ומכלי התקשורת. זה לא שאוהבים את בית"ר יותר מדי או מזדהים עם האפליה אליה היא טוענת, פשוט חובב הכדורגל הממוצע מסתכל על המוסדות, העונשים והטיפול במועדונים כמשהו הזוי. לאוהד הישראלי אין אמון בבית הדין, וגם לאלפי אוהדים של מכבי חיפה נמאס לעשות את הדרך מסמי עופר לנתניה רק כי שני אוהדים זרקו אבוקות במשחק חוץ, פשוט נמאס. הם רכשו מנוי לסמי עופר ושם הם זכאים לראות את משחקי הבית. בדיוק כפי שעונש הרדיוס ללא קהל ירד מהפרק בשנה וחצי האחרונות, בהתאחדות ובתי הדין יבינו בקרוב מאוד שגם עונש הרדיוס צריך להיכנס להיסטוריה.

אז יכול להיות שאכן ההתאחדות והמנהלת יילכו על חבל דק עד הרגע האחרון ויבחנו את רצינות כוונותיו של טביב לא להופיע. אם זה יקרה בשני בערב, הם יבינו מיד שהבעיה שלהם היא הרבה מעבר לבית"ר ירושלים ואלי טביב, אלא של מרבית אוהדי הכדורגל בישראל שאינו מאמין במוסדות, מה שיביא ללא מעט שינויים מהותיים בהתנהלות בתי הדין וצורת הענישה בכדורגל הישראלי. שנייה לפני שזה קורה, לא עדיף למצוא פיתרון "חריג" ממנו כולם ייצאו מרוצים? שמישהו ירים את הכפפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully