וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סגן נשיא GM: "אנחנו כאן בשביל לנצח"

אלן בייטי, סגן נשיא ג'נרל מוטורס, לא נרתע מלהודות בטעויות העבר, מבטיח שברולט חדשה ואמוציונאלית ואינו חושש מהאיום של כלי רכב אוטונומיים. ראיון עם מספר 2 בענקית הרכב האמריקנית

אלן בייטי, סגן נשיא GM. יואל שוורץ, מערכת וואלה! NEWS
אלן בייטי, סגן נשיא GM. "עשינו טעויות"/מערכת וואלה! NEWS, יואל שוורץ

"אנחנו לא כאן בשביל להתחרות, אנחנו כאן בשביל לנצח". זה משפט שבקלות יכול לסכם את המפגש עם אלן בייטי, (Batey) סגן נשיא GM אותו פגשתי בלוס אנג'לס. אחרי תקופת שפל ארוכה שהסתכמה בפשיטת רגל, ובצל פרשת "סוויצ'גייט" (מתגי ההנעה הפגומים) שבימים אלו מגיעה לכתלי בתי המשפט בארה"ב, נראה שבג'נרל מוטורס נושבת רוח חדשה.

להגדיר את שברולט מחדש

שברולט קרוז 2016. אתר יצרן
שברולט קרוז החדשה/אתר יצרן

בייטי נמצא בשורות ג'נרל מוטורס כבר תקופה ארוכה. את הקריירה שלו בחברה הוא החל ב-1979 כמהנדס בווקסהול, הזרוע הבריטית של ג'נרל מוטורס, ומשם התקדם לשפע תפקידים בכירים ברחבי העולם, בהם מנכ"ל חטיבת המסחריות באירופה, אחראי על איזור המזרח התיכון, ניהול חטיבת המסחריות הקוריאניות (לשעבר דייהו) ויו"ר ומנכ"ל הולדן האוסטרלית. כיום הוא נחשב מספר 2 בג'נרל מוטורס ובארבעת השנים האחרונות תחת חגורתו עוד שני תפקידים: אחראי על ג'נרל-מוטורס צפון אמריקה והאחראי על הפעילות הגלובאלית של שברולט.

"כשנכנסתי לשברולט לפני כארבע שנים החלטתי לצייר קו חדש בחול ולהגדיר מחדש את 'שבי' מבחינה עיצוב, ביצועים וטכנולוגיה. כיום אני חושב שכבר אפשר לראות את התוצאות." בייטי מפרק את הנקודות ומפרט על כל אחת. "אני חושב שלשברולט יש אמירה עיצובית ונושא זה זוכה להתייחסות יתרה בדגש על הקו האמוציונאלי." בייטי גם עוקץ את המתחרים ואומר: "חלק מהמתחרים, כמו טויוטה והונדה מעדיפים לא להסתכן וללכת על בטוח. אנחנו בוחרים בדרך אחרת.

כשאני מדבר על 'ביצועים' במכוניות שברולט, זה משתנה מדגם לדגם. בקמארו זה יכול להיות אפס-למאה, בבולט החשמלית זה יכול להיות טווח הסוללות, וברכב דיזל זה יכול להיות תצרוכת הדלק. ופן אחרון הוא טכנולוגיה. אנחנו עובדים חזק מאוד עם עמק הסיליקון בכל הקשור ל'מכונית המקושרת' ואנחנו המותג הראשון שמציע בדגמיו קישוריות 'אנדרואיד אוטו' ו'קאר פליי' של אפל. בתערוכת האלקטרוניקה אליה אנחנו מגיעים זו שנה שלישי, חשפנו את בולט עם טווח נסיעה של 200 מייל (320 ק"מ)."

עוד באותו נושא

מכונת שרירים: נהיגה ראשונה - שברולט קמארו 2015

לכתבה המלאה
שברולט קורבט ZO6. אתר יצרן
שברולט קורבט ZO6/אתר יצרן

אנחנו יכולים לעשות כל דבר אבל לא הכל

"עבורנו זו שנה גדולה, אנחנו נשיק השנה שישה דגמים חדשים שחלקם חשובים מאוד לישראל כמו ספארק אוטומטית, מליבו ובהמשך גם קרוז. מבחינת הלקוח אלה מוצרים חדשים וטובים, אבל מבחינתנו זו רק ההתחלה. צריך לזכור שאמנם כל המותגים חשובים, אבל מותג שברולט הוא הלב של ג'נרל מוטורס. זה המותג העיקרי, הוא זה שחשוב לעתיד החברה, ועל כן ההשקעה הרבה. לאחרונה טנדר הקולוראדו זכה בתואר טנדר השנה של מגזין 'מוטור טרנד'. זה בזכות ההשקעה הרבה, למשל לטנדר יש את מנוע הדיזל החסכוני ביותר בקטגוריה בארה"ב. גם שאר הדגמים כמו אלה שרלוונטיים אלכם, מאליבו וקרוז, מציעים מנועים מתקדמים ונתוני צריכת דלק מצוינים."

בייטי בורר את מילותיו בקפידה, אבל לא נרתע מלהודות בטעויות העבר. "ג'נרל מוטורס היא חברה ענקית ואנחנו יכולים לעשות כל דבר אבל לא הכל. באירופה למשל לא היה לשברולט מודעות צרכנית. פעלנו שם בין היתר בגלל רכישת דייהו בעבר. נתח השוק של שברולט היה מזערי עם 1% וזאת כשלצדנו אופל עם נתח שוק גדול יותר ועם בסיס גרמני. לכן היה הגיוני לוותר על נוכחות שברולט באירופה בשלב זה. טויוטה פועלת באופן דומה. היא אולי המותג המוערך ביותר בעולם, אבל אין לה נוכחות בכל מקום." "היציאה מאירופה לפני כשנתיים היתה צעד אסטרטגי. את המשאבים החלטנו למקד בשווקים אחרים כמו סין, מקסיקו, קנדה, המזרח התיכון והודו וכעת ניתן לראות שהיא גם היתה משתלמת. לדעתנו הודו זה שוק גדול וישראל יכולה להרוויח מכך. אנחנו נייצר מכוניות ייעודיות עבור אותם שווקים מתפתחים, אבל בניגוד לעבר הן לא יתבססו על דגמים ישנים, אלא ניצור משהו חדש.

עוד אומר בייטי, כי "גם במכוניות אלה ניישם את יסודות שברולט, כי גם שם דרישות הלקוח דומות. הלקוח רוצה עיצוב מרהיב, טכנולוגיה מתקדמת, צריכת דלק טובה ותמורה גבוהה. אנחנו רואים את זה גם בסין, השוק הגדול ביותר עבור שברולט. שם יש היום דרישה למכוניות גם באזורים נדחים ומרוחקים מהערים המרכזיות. בחלק מהאזורים הנדחים דרישות הצרכן שונות וכך גם היכולות הכלכלית. יש שם למשל גם הזדמנויות עסקיות של 'אפטר מרקט' בגלל שיש יותר דגמים על הכביש."

נהיה מותג מוביל

בייטי הוא לא הטיפוס שמצטנע. "שברולט חזקה וגלובאלית זה דבר טוב לכולם. גם לישראל. כשאתה גדול אתה יכול לעשות צעדים גדולים שיכולים לפנות ללקוחות בכל העולם. שברולט כיום הוא המותג הרביעי בגודלו בעולם, ויש לנו עוד לאן לגדול. זה כנראה יתחיל מכמויות, ימשיך בנתח שוק ובמקביל גם ברווחים. הרווחים יעזרו לנו להשקיע במותג וחוזק המותג זה מה שקובע. אנשים לא תמיד מבינים את הקשר הזה, כי כשיש לך ממותג חזק, יש נאמנות לקוחות גבוהה, ונאמנות זו פירושה הכנסות גבוהות כי בין היתר ניתן גם לדרוש עוד כסף עבור המוצר."

"שברולט זה מותג עם היסטוריה, תשוקה ואנרגיה. אנחנו צריכים לבנות את המוצר שלנו ולספק ערך מוסף וייחוד. לא ניתן להגיע להישגים אם רק עוקבים אחרי המתחרים. צריכים ליזום וליצור ורק כך ניצור למותג אישיות ונשיג יתרון. אנחנו לא כאן בשביל להתחרות אלא בשביל לנצח, ואין שום סיבה שלא נהיה המותג המוביל בעשור הקרוב."

העולם עדין לא בשל למכונית אוטונומית

"למכונית האוטונומית יש עוד כברת דרך לעשות. זה יהיה בעתיד, בכך אין ספק, אבל לעת עתה העולם אינו בשל לכך. מכונית אוטונומית צריכה לעבוד בסביבה אוטונומית, בעיקר מהפן הבטיחותי, וכיום הדרכים והכבישים אינם כאלה והמכוניות עדין לא מתקשרות אחת עם רעותה.

בנוסף אומר בייטי, "אני כל פעם מגלה שיש עוד הרבה אנשים שאוהבים לנהוג, כך שנראה שתמיד יהיה מי שמחפש את החוויה שבנהיגה."עד שתופיע המכונית האוטונומית נראה זליגה של עוד מערכות, בעיקר בטיחות, אשר יובילו אותנו לשם כמו מערכות ניטור שטחים מתים ובלימה אוטונומית. יש לנו הרבה טכנולוגיות בדרך וחלק לא מבוטל מטכנולוגיה זו מגיע ממרכז הפיתוח שיש בישראל."

עוד הרבה על שברולט בוואלה! רכב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully