וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדן סטייט "מאושרת מהתחרות", סטיב קר מתנער מקווין דוראנט

גולדן סטייט מתקרבת לשיא של שיקגו, קרי מתקרב לשיא של קורבר, סטיב מאושר שסוף סוף יש משחק צמוד ודוראנט לא רצוי באוקלנד. וגם: פופוביץ' נפרד מקובי, לו והקאבס מתוסכלים. סיכום הלילה ב-NBA

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
בלתי ניתנים לעצירה. קרי/AP

מספרי הלילה

* אחרי הניצחון הלילה, הווריירס בקצב למאזן טוב יותר מהבולס של עונת 1995/96, שמאזנה אחרי 50 משחקים עמד על 5:45. גולדן סטייט עומדת על 4:46.

* גולדן סטייט לא הפסידה ב-96 משחקים רצופים בהם הובילה ב-15 הפרש או יותר.

* מספר ניצחונות הבית הרצופים של גולדן סטייט: 41.

* סטפן קרי היה אחראי ל-11 הנקודות האחרונות של גולדן סטייט במשחק, בנקודות או אסיסטים.

* קרי אמנם סיים עם 1 מ-8 בלבד מהשלוש, אבל האריך את רצף המשחקים בהם הוא קולע שלשה ל-121, שישה משחקים בלבד מקייל קורבר, שמחזיק בשיא NBA.

* עד כמה גולדן סטייט דומיננטית? זו הייתה הפעם התשיעית העונה שבה היא קולעת 70 נקודות ומעלה במחצית אחת. כל יתר הקבוצות ב-NBA קלעו יחד תשע פעמים את מספר הנקודות הזה במחצית אחת.

* קווין דוראנט, שסיים עם 40 נקודות ו-14 ריבאונדים, הפך לשחקן הראשון מאז רלף סמפסון בעונת 1983/84 שקולע לפחות 40 נקודות ומוריד לפחות 10 ריבאונדים מול אלופה מכהנת.

* קובי בריאנט לקח מול סן אנטוניו לא פחות מ-28 זריקות מהשדה, שיא עונתי. המאזן של הלייקרס בארבע העונות האחרונות במשחקים בהם קובי זורק 28 זריקות ומעלה הוא 12:3.

קווין דוראנט, אוקלהומה סיטי ת'אנדר, מול סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. AP
לא רצוי, לפחות לא עכשיו. דוראנט עם קרי/AP

את קליבלנד הם מחצו, מול סן אנטוניו הם טיילו, כך שבגולדן סטייט שמחים בכל פעם שהם מקבלים פייט ראוי. הלילה (בין שבת לראשון) הווריירס קיבלו את מבוקשם. אוקלהומה סיטי וקווין דוראנט, ששמו נקשר למעבר לאלופה בקיץ, חזרו מפיגור 20 ומתחו עד הווריירס עד הדקה האחרונה, בה סטף קרי השתלט על העניינים וקבע 108:116, והקפיץ את המאזן ל-4:46, ניצחון אחד יותר משיקגו המיתולוגית של 1995/96 באותו שלב בעונה.

כשהת'אנדר קיזזו את הפער ואף השוו שלוש דקות לסיום, לקח סטיב קר פסק זמן בו אמר לשחקניו: "זה כיף, סוף סוף יש לנו משחק צמוד". קרי, תומפסון ודריימונד גרין הגיבו כמו שצריך לנאום המוטיבציה המקורי, וסחפו את הווריירס לעוד ניצחון. "אני חושב שמשחקים כאלה משפרים ומשרדגים אותנו, טוב שעברנו קרב כזה", אמר קר בסיום. "עבר זמן מה מאז הפעם האחרונה שהיינו צריכים לעשות עצירות מכריעות ולהיות סולידיים התקפית בדקות אחרונות. למזלנו, סטף היה מבריק בסוף, למרות שהיה לו משחק בינוני".

עוד באותו נושא

OKC ודוראנט נתנו פייט לגולדן סטייט, סטף קרי הציל את המצב

לכתבה המלאה
מאמן גולדן סטייט סטיב קר. AP
סוף סוף מישהו מאתגר אותם. סטיב קר/AP

"זה היה לגמרי משחק פלייאוף", הוסיף קרי. "האווירה, האינטנסיביות, האדרנלין הגבוה בדקות האחרונות. זה מה שקיווינו שיקרה. הרגיש טוב לחזור למתח הזה ולתפקד בו כמו שצריך".

מי שבאופן טבעי גנב את תשומת הלב, ולא רק בגלל 40 הנקודות שקלע, הוא קווין דוראנט. KD, שמוזכר בשבועות האחרונים כמועמד לעבור לגולדן סטייט בקיץ, סירב להתייחס לשמועות בסיום, אך קיבל כתף קרה מסטיב קר, שאמר בסיום: "יש לנו חתיכת קבוצה טובה. למה שמישהו ידבר על שחקנים אחרים ועתיד אחר כשההווה שלנו כל כך טוב? תתרכזו בקבוצה שיש לנו, היא די טובה".

דוראנט, שמלבד 40 הנקודות שקלע הוסיף גם 14 ריבאונדים, הפגין ביטחון בסיום. "אנחנו לא חוששים מאף קבוצה, לא משנה כמה היא חזקה", אמר. "נשחק את המשחק שלנו לא משנה מי עומד מולנו. אף אחד בחדר ההלבשה שלנו לא מפחד. אם אנחנו באמת רוצים להגיע למשהו, אנחנו חייבים להתמודד מולם כמו שצריך. אף אחת לא תבריח אותנו". למרות זאת, דוראנט לא התרשם במיוחד מהקאמבק של הת'אנדר, ואמר כי "זה מה שאנחנו צריכים לעשות מלכתחילה. היינו צריכים להיות צמודים אליהם כל המשחק. אז חזרנו למשחק והראינו אופי, אבל אין בזה שום ניצחון מורלי, אין נחמה".

קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס, עם טים דאנקן, סן אנטוניו ספרס. GettyImages
שיחה מצחיקה תוך כדי משחק. דאנקן וקובי/GettyImages

מסע הפרידה מקובי בריאנט נמשך הלילה בסן אנטוניו, וכמעט נגמר בהפתעה גדולה. הממבה והלייקרס הקשו על הספרס, שהזיעו בדרך לניצחון 102:106 ולשמירה על מאזן ביתי מושלם מפתיחת העונה. קובי הסתפק הפעם ב-25 נקודות ולקח 28 זריקות מהשדה, אבל הזכיר נשכחות לגרג פופוביץ', טים דאנקן ואלפי האוהדים של הספרס שהגיעו לחלוק לו כבוד בפעם האחרונה. "היה ערב נהדר. האוהדים נכנסו לזה. זה הרגיש קצת כמו פעם, כשהספרס והלייקרס נפגשו למשחקים קלאסיים בפלייאוף", אמר טוני פארקר, שקלע 14 נקודות. הרכז הצרפתי, לצד טים דאנקן ומאנו ג'ינובילי הפצועים, השתתף בסרטון באורך שלוש דקות שהספרס ערכו במיוחד עבור בריאנט והקרינו אותו לפני המשחק.

גרג פופוביץ' העניק לבריאנט חיבוק חם לפני המשחק ולא חסך במחמאות בסיום. "במשך לילה אחד, קובי בריאנט הרגיש לי כמו מייקל ג'ורדן. פשוט עמדתי מהצד והסתכלתי על התופעה הזו, זה היה נהדר. עשינו כמה טעויות, הוא ניצל אותן. הוא היה פנטסטי הערב ובמשך 20 השנים האחרונות". במהלך המשחק קלע בריאנט שלשה בלתי אפשרית, ניגש לטים דאנקן הפצוע שישב על ספסל הספרס, ולחש באוזנו כמה מילים. "הוא אמר לי 'אין סיכוי', עניתי לו 'אחי, מה אני יכול לעשות? אני מחטיא את הזריקות הקלות וקולע דווקא את הקשות. לא יודע מה להגיד לך'. טימי קצת התבכיין, אבל אני חושב שהוא לחש יותר מדי בקול", סיפר בריאנט.

קובי בריאנט, לוס אנג'לס לייקרס, עם מאמן סן אנטוניו ספרס, גרג פופוביץ'. AP
"כמו מייקל ג'ורדן". פופוביץ' וקובי/AP

למרות הניצחון 84:99 על ניו אורלינס, לא שקט בקליבלנד. הקאבס קטעו רצף של שני הפסדים בזכות התעלות של לברון ג'ימס (27 נקודות) וקיירי אירווינג (26), אבל טיירון לו לא נראה מרוצה במיוחד. "פאק, זה קשה", אמר בכעס בהתייחס לתצוגה ההתקפית הפושרת של סגנית האלופה. בארצות הברית ציינו כי התוכנית הראשונית של לו עם כניסתו לתפקיד, במסגרתה קיווה להרחיב את הרוטציה ולשחק בקצב מהיר יותר, נזנחה במשחקים האחרונים בעקבות לוח הזמנים הצפוף והקשיים בהם הקאבס נתקלו.

"הקצב המהיר שלו הכריז עליו? למעשה קליבלנד האטה את הקצב במשחקים האחרונים והורידה משמעותית את כמות הפוזשנים. הניסיון להיפטר ממשחק הבידודים בהתקפה? ההפסדים לשארלוט ובוסטון הראו שעדיין קשה להיפטר מההרגלים הישנים", כתב דייב מקמנמין מ-ESPN. לו, מצידו, שוב טען כי שחקניו רחוקים מלהיות בכושר אופטימלי. "אחרי שהיריבות שלנו קולעות אנחנו עולים להתקפה באיטיות, בחוסר חשק, אין שטף במשחק שלנו", אמר. "אנחנו לא בכושר טוב ולא יכולים לזרום. הכדורסל שלנו רנדומלי, אנחנו לא מצליחים לרוץ".

לברון ג'יימס מנסה להישאר אופטימי. "התהליך עדיין בעיצומו. קואץ' לו רוצה לשחק מהר יותר, אבל עדיין אין לנו את זה. לא היה לנו יותר מדי זמן להתאמן, אבל אנחנו הולכים ומשתפרים. זה עוד יבוא".

מאמן קליבלנד קאבלירס טיירון לו. AP
בחזרה לימי בלאט. טיירון לו/AP

הכתבים בקליבלנד כבר מחבבים יותר את טיירון לו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully